تکنولوژی‌ های اینترنت همراه
نوشته شده توسط : مژده

اینترنت های تلفن همراه دارای تکنولوژی ها و نسل های مختلفی هستند که ما برای کسب اطلاعات بیشتر شما در این خصوص دست به مطرح کردن آن ها زده ایم. انواع تکنولوژی های اینترنت همراه و نسل های مختلف آن عبارت هستند از :

جهت دریافت جدیدترین کد تخفیف ها مانند  اینترنت رایگان ایرانسل و... به سایت تخفیف هات مراجعه کنید.

 

اولین نسل (1G):

اولین نسل اینترنت که تنها افراد می توانستند به کمک آن تماس تلفنی بگیرند 1G است. با استفاده از این نسل از تکنولوژی افراد تنها قادر به تماس تلفنی بودند و نمی توانستند حتی به یکدیگر پیامک ارسال کنند. این نسل از اینترنت به دلایل مختلفی مانند غیر قابل اطمینان بودن، تداخل با سایر سیگنال های رادیویی و ... محبوبیت خود را از دست داد.

نسل دوم (2G):

نسل اول اینترنت دارای نقص های بسیاری بود اما تا سال 1991 به کار خود ادامه داد تا نسل 2G جایگزین آن شد. نسل جدید تلفن همراه به ارسال و دریافت سیگنال‌ های دیجیتالی به جای سیگنال‌ های آنالوگ می ‌پرداخت که همین امر باعث افزایش ظرفیت و امنیت شبکه شد. در این نسل از تکنولوژی 2G کاربران قادر به ارسال پیام متنی و حتی مالتی ‌مدیا بودند.

• نسل سوم (3G):

این نسل از اینترنت یک پیشرفت قابل توجه در اتصال دستگاه های قابل حمل به یکدیگر به حساب می آمد. در مقایسه با دو نسل قبلی می توان گفت این نسل از اینترنت بسیار ساده تر بوده و می توانسته داده هایی با حجم های بسیار بیشتر هم انتقال دهد. در حقیقت افراد با کمک این تکنولوژی می توانستند به تماس‌ های ویدئویی، اشتراک‌ ‌گذاری فایل، وبگردی، تماشای تلویزیون آنلاین و انجام بازی‌ های آنلاین و ... بپردازند.

• نسل چهارم (4G):

این نسل از اینترنت پنج برابر سریع تر از اینترنت قبلی یعنی فور جی است. در این نسل از اینترنت همراه، کاربران از کیفیت صدای بهتر، دسترسی آسان و فوری به شبکه ‌های اجتماعی و پیام ‌رسان ‌ها، تماشای ویدئو‌ به صورت آنلاین و بدون تاخیر و در نهایت از سرعت دانلود بالاتری برخوردار هستند. همچنین مودم ‌های TD-LTE معروف امروزی از این نسل اینترنت استفاده می‌ کنند.

• نسل پنجم (5G):

این نسل از اینترنت جدید ترین و به روز ترین نسل اینترنت در دنیاست که روز به روز شرکت هایی که در حوزه صنعت موبایل فعالیت می کنند خواهان اضافه کردن چنین اینترنتی به تلفن های همراه تولیدی شان هستند. به عبارتی ساده تر نسل پنجم این اینترنت تنها با افزایش سرعت همراه نیست بلکه خدمات جدیدی نیز ارائه می دهد که در نسل‌ های پیشین شبکه تلفن همراه موجود نبودند. رانندگی خودکار در خودروها و اتصال خودروها به یکدیگر، پیشرفت در اینترنت اشیا و اتصال منازل به یکدیگر، پیشرفت در حوزه سلامت و انجام جراحی‌ های دقیق از راه دور و ... تنها نمونه هایی از مواردی است که با کمک این نسل از اینترنت می توان انجام داد.

منبع:

https://mag.takhfifhot.com/%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%88%D9%84%D8%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%84-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D9%84





:: برچسب‌ها: کوپن تخفیفی اینترنت ,
:: بازدید از این مطلب : 6
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: